وبلاگ

ویژگی‌های برتر هر ریبون

ویژگی‌های برتر هر ریبون

برچسب‌ها که اکنون و در جامعه کنونی کاربرد فراوانی دارند روی کالاها و اجسام چسبانده می‌شوند. این برچسب‌ها از جنس‌های مختلفی هستند و اوصولاً روی بسته‌بندی محصول چسبانده می‌شوند. اگر محصولی همانند لباس باشد و فاقد بسته‌بندی باشد برچسیش مستقیماً بر روی خودش چسبیده می‌شود. این برچسب‌ها اوصولاً درباره محصول اطلاعات را ارائه می‌دهند. برچسب‌ها با زندگی امروز ما عجین شده‌اند و در تمامی صنایع تقریباً از آن‌ها استفاده می‌شود.

همانطور که پیش‌تر گفتیم روی برچسب اطلاعات، هشدارها، دستورالعمل‌ها، مواد تشکیل‌دهنده و … چاپ می‌شود. برای چاپ مشخصات هر محصولی به صورت مجزا، ما به فرآیند چاپ نیاز داریم. در چاپ اطلاعات برچسب‌ها نیز مانند تمامی پرینترها و چاپ‌ها به جوهر نیاز داریم. جوهری که در چاپ برچسب‌ها استفاده می‌شود ریبون نام دارد. ریبون در حقیقت جوهری است که در چاپ حرارت غیرمستقیم (حرارت انتقالی) استفاده می‌شود. ریبون‌ها انواع مختلفی با جنس و ویژگی‌های متفاوت دارند. عمده تفاوت ریبون‌ها در مدت زمان ماندگاری آن‌ها می‌باشد. امروز و در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های برتر هر کدام از 4 نوع ریبون اصلی را برایتان توضیح دهیم. 4 ریبون اصلی مدنظر امروز ما وکس، رزین؛ وکس رزین و ریبون سوپر رزین می‌باشند. این ریبون‌ها ظاهر یک شکلی دارند اما در جنس و مواد بکار رفته متفاوت‌اند.


ویژگی‌های برتر هر ریبون

برای فهم ویژگی‌های برتر هر ریبون تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی ریبون وکس

ریبون وکس یکی از پرکاربردترین و پر استفاده‌ترین ریبون‌ها می‌باشد. عمده دلیل استفاده از این ریبون به علت ارزان بودن آن است. از ریبون وکس به عنوان یک ریبون اقتصادی و ارزان یاد می‌شود. این ریبون از ماده‌ای به نام وکس ساخته می‌شود که نقطه ذوب بالایی ندارد. به علت نقطه ذوب پایین وکس برای چاپ با ریبون وکس نیاز نیست دستگاه حرارت زیادی را ایجاد کند و با حرارت پایین چاپ انجام می‌شود. با توجه به مقالات قبل متوجه شده‌اید که ریبون‌ها بر روی لیبل فرآیند چاپ را انجام می‌دهند. ریبون‌های مورد استفاده باید با مخصوصشان همخوانی داشته باشند. ریبون وکس بیشتر بر روی لیبل‌های کاغذی و لیبل pvc استفاده می‌شود. ریبون وکس ارزان است اما از طرفی نیز دارای ماندگاری اندک در برابر سایش، رطوب، شرایط سخت محیطی و … می‌باشد. چنانچه ماندگاری طولانی مدنظر شما می‌باشد از استفاده این ریبون صرف نظر کنید.


ریبون رزین

این ریبون‌ از ماده محکمی به اسم رزین ساخته شده است. ریبون زرین دارای مقاوت مطلوبی در برابر عوامل محیطی و فیزیکی می باشد. اما نکته مورد اهمیت درباره کار با این ریبون این است که زرین نقطه ذوب بالایی دارد به همین علت هنگام کار با آن دمای بالا و سرعت پایین دستگاه مدنظر است. ریبون زرین بر روی لیبل‌های کاغذی‌، پی‌وی‌سی، متال، اموال، وید و….. چاپ را انجام می‌دهد. اما بیشترین چاپ این ریبون بر روی لیبل pvc و متال است به علت اینکه ماندگاری بالایی را می‌طلبند. در آخر توجه کنید که این ریبون از ریبون وکس گران‌تر محسوب می‌گردد.


ریبون وکس رزین

ریبون وکس رزین حد وسط دو ریبون وکس و رزین است. یعنی این ریبون مقداری وکس و مقداری رزین را دارا می‌باشد. در حقیقت می‌توان گفت این ریبون از لحاظ کیفیت و ماندگاری نیز حد واسط دو ریبون قبل است. هرچه رزین این ریبون بیشتر باشد کیفیت ماندگاری‌اش بیشتر می‌شود و هرچه وکسش بیشتر باشد ارزان‌تر محسوب می‌شود. ریبون وکس رزین وضوح و شفافیت بالایی را ارائه می‌دهد. ریبون وکس رزین بر روی لیبل کاغذی، متال، پی‌وی‌سی و … چاپ دارد.


ریبون سوپر رزین

این ریبون بهترین نوع ریبون محسوب می‌شود. ریبون سوپر رزین دارای مقدار زیادی رزین است که این ویژگی سبب ماندگاری هرچه بیشتر آن می‌شود. این ماندگاری و مقاومت در ریبون سوپر رزین آنچنان بالا است که در برابر حلال‌های شیمیایی نیز از بین نمی‌رود. همچنین این ریبون تا دمای 150 درجه نیز مقاومت می‌کند و خراب نمی‌شود. ریبون سوپر رزین گران می‌باشد و تنها برای موارد خاص از آن استفاده می‌توان کرد. این ریبون مناسب چاپ بر روی بیشتر لیبل‌ها از جمله اموال، متال، خردشونده، پی‌وی‌سی، شفاف و … می‌باشد. توجه کنید نباید آن را با لیبل کاغذی استفاده کرد.


جمع‌بندی

اگر کار شما با تولید برچسب یا استفاده از برچسب می‌باشد این مقاله را مطالعه کنید. اکنون و در پایان این مقاله شما با ویژگی‌های برتر هر کدام از 4 نوع ریبون آشنا شدید و می‌دانید کدام برای کسب‌وکار شما مناسب است. فروشگاه الورول یک فروشگاه مخصوص فروش ابزارهای چاپ برچسب می‌باشد. ما در فروشگاه الورول تمامی 4 نوع ریبون و انواع دیگر آن را با بهترین کیفیت و قیمت به شما عرضه می‌داریم. برای خرید انواع ریبون به بخش محصولات مراجعه کنیدو برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *