وبلاگ

خرید اینترنتی رول حرارتی

خرید اینترنتی رول حرارتی که در وب‌سایت الورول انجام می‌گیرد نیازمند اطلاعاتی است که در ادامه این محتوا قصد ارائه آن را داریم. رول حرارتی و اهمیت استفاده از آن بر کسی پوشیده نیست. چرا که امروزه دستکم یکبار هرکدام از ما از این رول‌ها استفاده کرده‌ایم. کاغذی که از دستگاه‌های خودپرداز پس از خرید دریافت می‌کنید همان رول حرارتی است.

رول حرارتی چیست؟

قبل از خرید اینترنتی رول حرارتی به تعریف آن می‌پردازیم این رول‎‌ها نوعی کاغذ هستند که از حساسیت بالایی نسبت به حرارت برخوردار هستند. از طرفی با حرارت و بدون جوهر تغییر رنگ می‌دهند. به رول‌های حرارتی گاه رول کاغذ حرارتی یا ترمال نیز می‌گویند.. این رول‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف وجود دارد. رول‌های حرارتی با رنگ‌های آبی و مشکی و گاه قرمز وجود دارد. اما نکته این است که چاپ آبی این رول‌ها با این که تفاوتی در کیفیت ندارد، ارزان‌تر است. شما از طریق وب‌سایت الورول می‌توانید اقدام به خرید اینترنتی رول‌ حرارتی بپردازید.


نحوه عملکرد رول حرارتی

این کاغذها به صورتی هستند که لایه خارجی آن‌ها با رنگ و مواد شیمیایی پوشانده شده است. اگر در معرض حرارت باشند رنگ با اسید واکنش داده و رنگ کاغذ عوض می‌شود. این کاغذها به سبب دارا بودن لایه‌ای از مواد شیمیایی با کاغذهای معمولی متفاوت هستند. وقتی مواد روی کاغذ به دمایی بالاتر از دمای نقطه ذوب برسند واکنش انجام می‌شود. در چاپ این رول‌ها دستگاه‌ مناطق صحیحی را گرم کرده و خطوط خوانایی روی آن بوجود می‌آورد.

نکته مهمی که وجود دارد از رول‌های حرارتی نباید در دستگاه‌های معمولی استفاده کنید. چرا که که این کاغذها بدون جوهر و با حرارت کار می‌کنند و سطحشان به سبب مواد لغزنده است.

ساختار رول حرارتی

خرید اینترنتی رول حرارتی به سادگی از بخش محصولات وب‌سایت الورول صورت می‌پذیرد. این کاغذ حرارتی سه لایه دارد اما شما با نگاه به آن متوجه نمی‌شوید.

  • لایه زیرین: این لایه در واقع کاغذ بوده و ممکن است ضخامت‌های گوناگونی داشته باشد. به طور کلی نوعی مقاومت و حالت کششی به کاغذ رول حرارتی می‌دهد.
  • لایه پایه: این لایه همانطور که از اسمش پیداست پایه بین مواد و کاغذ است. لایه پایه اوصولاً از موادی نظیر نشاسته، ژلاتین و نمک‌های قلیایی تشکیل شده که مانع از انتقال حرارت به کاغذ زیرین می‌شود. همچنین این لایه به سبب افزایش وضوح تصویر و تضمین حساسیت لایه حرارتی دارای اهمیت می‌باشد.
  • لایه پوششی بالایی: این لایه را لایه فعال می‌نامند چون شامل مواد اصلی برای چاپ می‌باشد. در واقع دستگاه، حرارت را به این لایه که رنگ و مواد شیمیایی است وارد می‌کند. در نهایت تصاویر و خطوط ایجاد می‌شوند.

نکته مهم

در برخی از رول‌های حرارتی لایه‌ای زیر کاغذ قرار دارد که از کاغذ در برابر حلال‌هایی مانند روغن و آب و … محافظت می‌کند. این لایه که زیر کاغذ قرار دارد مانع از پیچ خوردگی می‌شود اما وجود این لایه در تمامی رول‌ها اتفاق نمی‌افتد. با مراجعه به بخش محصولات وب‌سایت الورول خرید اینترنتی رول حرارتی مورد نیاز خود را کامل کنید.

رول حرارتی


کاربرد رول حرارتی

طبیعی است که رول‌های حرارتی امروزه بسیار پرکاربرد هستند. برخی از کاربردهای رول‌ها را در زیر برایتان آورده‌ایم:

  • چاپگرهای حرارتی
  • پایانه‌های کارت اعتباری
  • صندوق‌های پول
  • بانک‌ها و ادارات
  • رستوران‌ها
  • رسید فروشگاه‌ها
  • نمودارهای پزشکی
  • برچسب‌ها
  • هتل‌ها

مزیت رول‌های حرارتی

رول‌های حرارتی دارای وضوح مناسب برای چاپ هستند و می‌توان گفت نسبت به کاغذهای معمولی کیفیت بهتری دارد. نکته دیگر این است که راحت حمل می‌شوند، دارای انعطاف بالایی هم هستند. با استفاده از آن‌ها دیگر نیاز به جوهر تونر یا ریبون نیست. پیش از خرید اینترنتی رول حرارتی بهتر است مزیت آن را بدانیم. مهم‌ترین مزیت این رول‌ها قیمت مناسب آن است که هم رنج با دیگر کاغذها می‌باشند. از طرفی این رول‌ها قابل بازیافت نیز هستند. حتی در چاپگرهای حرارتی خود چاپ حرارتی سبب بالا بردن سرعت می‌شود. چاپگرهای این چنینی سر و صدای کمتری ایجاد کرده که سبب آرامش بیشتر خواهد شد.

اندازه رول حرارتی

رول‌های حرارتی با اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند. شما با انتخاب اندازه مناسب برای فعالیت خود می‌توانید سبب صرفه جویی در وقت و هزینه خود شوید. یکی از راه‌های آسان برای فهمیدن کاغذ مناسب دستگاه این است که نوع دستگاه را سرچ کنید تا اطلاعات دستگاه خود را بیاورد. شما با مطالعه اطلاعات آن، رول حرارتی خود را انتخاب می‌کنید. خرید اینترنتی رول حرارتی را به راحتی در بخش محصول انجام دهید.

در صورتی که روش قبلی جواب نداد شما باید به تفکیک موارد زیر را اندازه گرفته و رول حرارتی مناسب خود را پیدا کنید.

  • عرض رول: سطح آن از یک طرف به طرف دیگر
  • قطر رول: لبه تا لبه رول
  • طول رول: همان اندازه کاغذ مورد نیاز یا کاغذ پیچیده شده روی نوار
  • هسته: اندازه قطر لوله‌ای که در وسط رول قرار می‌گیرد

نکاتی درباره نگهداری رول حرارتی

حال که اندازه رول مناسب را تشخیص دادید برای خرید اینترنتی رول حرارتی به صورت عمده و تکی نیاز به دانستن شرایط نگهداری آن‌ها دارید.

  • رول‌های حرارتی نباید در معرض تابش نور خورشید و روشنایی قرار گیرد.
  • این رول‌ها با آب و روغن واکنش داده و تغییر رنگ می‌دهند. پس نباید در مکان‌هایی که احتمال تماس با آب و روغن وجود دارد، نگهداری شوند.
  • رطوبت جذب این رول‌ها می‌شود پس حد الامکان در مکانی با رطوبت بیشتر از 65 درصد قرار نگیرند.
  • رول‌های حرارتی بهتر است در معرض گرد و غبار، لمس شدن زیاد و نزدیک چسب‌ها قرار نگیرند.

در آخر…

هر چه کیفیت رول حرارتی شما بالاتر باشد چاپ‌های شما دارای کیفیت و تمیزی مطلوب‌تری می‌شوند. به علاوه ماندگاری دستگاه شما نیز بالاتر می‌رود و از آسیب به آن جلوگیری خواهد شد. اکنون شرکت‌های مختلفی در ایران و خارج اقدام به تولید کاغذ حرارتی کرده‌اند اما نکته مهم کیفیت محصول است. شما پس از اطمینان از اندازه و نوع کاغذ حرارتی متناسب با دستگاهتان می‌توانید خرید اینترنتی رول حرارتی را از الورول انجام دهید.

مطالب مرتبط

1 نظر در “خرید اینترنتی رول حرارتی

  1. Mark گفت:

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *